Trzy Wieże

Torres del Paine

Torres del Paine – masyw należący do grupy górskiej Cordillera del Paine leżący w Chile w Patagonii. Jest położony 400 km na północ od Punta Arenas i około 2500 km na południe od stolicy Chile: Santiago.

Masyw składa się z trzech wież skalnych:

– południowa: najwyższa, o wysokości około 2500 m n.p.m., zdobyta przez Armando Aste,
– środkowa (2460 m n.p.m.): została zdobyta w 1963 przez Chrisa Boningtona i Dona Whillansa,
– północna (2260 m n.p.m.): zdobyta przez Guido Monzino.

Przemierzamy pieszo szlaki Parque Nacional Torres del Paine. Krótka instrukcja jak w zimie, na terenie parku, skorzystać z zamarzniętej toalety. Wykop dołek 20-30 cm głębokości…

Park Narodowy Torres del Paine – objęta ochroną część łańcucha górskiego o powierzchni 2 400 km². Obszar ten był początkowo rezerwatem, utworzonym w 1959 roku, następnie zamienionym na park narodowy. W 1978 roku organizacja UNESCO wpisała go na listę rezerwatów biosfery. Na przełomie lat 2011/2012 w Parku miał miejsce rozległy pożar, który strawił 15 111 hektarów, głównie pierwotnych lasów bukanowych oraz zarośli.

W parku występują liczne lodowce i jeziora, a także monumentalne formacje skalne. Żyje tu wiele gatunków zwierząt, m.in. gwanako andyjskie, nandu, flamingi i kondory.

Wracamy z podnóża Torres del Paine (masyw należący do grupy górskiej Cordillera del Paine leżący w Chile w Patagonii). Podejście w górę było bardzo ciężkie, a w dół wcale nie łatwiej. Na szczęście pogoda nam sprzyjała i wspaniałe widoki wynagrodziły zmęczenie!

Zdobyliśmy Mirador Base Las Torres – punkt u podnóża Torres del Paine w Parque Nacional Torres del Paine w Chile w Patagonii !!!

Według GPSu przeszliśmy 25 km 250 m (35 480 kroków), a żeby uzmysłowić jak wysoko się wdrapaliśmy, to GPS pokazuje, że wspięliśmy się na 319 piętro. Szliśmy ponad 8 godzin, z jedną krótką przerwą na zdjęcia pod wieżami.

Co Ty wiesz o zakwasach…

Pozdrawiamy serdecznie z Parque Nacional Torres del Paine, w południowym Chile, w Patagonii !!!

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close